Kverneland
Merkpositionering & strategie
Onze vergaande kennis en kunde binnen de marketingstrategie en merkpositionering maakten ons een aantrekkelijke partner voor Kverneland om mee te werken. Ze vroegen ons deze vaardigheden in te zetten om een aangescherpte positionering voor ze te creëren, die zichtbaar is in alle drie de peilers: productpropositie, marketing en sales. Natuurlijk gingen we meteen aan de slag.
De positionering
Al die informatie transformeert vervolgens op magische wijze in een merkpositionering – geintje natuurlijk. Na het ordenen van onze aantekeningen van de brainstorm en deskresearch, is het tijd om alle informatie te stroomlijnen en zodoende hiaten, kansen en patronen te ontdekken die we kunnen gebruiken voor de positionering. Vervolgens presenteerden we deze aan Kverneland, waarbij we niet alleen vertelden tot welke positionering we waren gekomen, maar ook over de route daar naartoe. In dit geval bevatte de positionering elementen van visie en een missie, maar ook de marketingboodschap waar de focus in de communicatie op zou moeten liggen. Om de koppeling met sales te maken wordt een buying funnel geschetst, samengevat met de belangrijkste stappen voor elke fase.
Volgende stappen
De presentatie met betrekking tot de positionering van Kverneland werd erg goed ontvangen, dus hoe nu verder? Nu is het tijd om al deze informatie te vertalen in een creatief concept. Op dit moment is ons creatieve team bezig met het visualiseren en conceptualiseren om de merkpositionering tot leven te brengen. Je zult nog even geduld moeten hebben om te zien wat het resultaat is; we houden je op de hoogte.
Wil je meer weten over hoe we een merkstrategie en positionering creëren? Een gedetailleerd overzicht van onze werkwijze vind je op onze pagina Strategie. Of zeg ons gewoon even gedag, we beantwoorden graag je vragen.